Gezonde school

De P.H. Schreuderschool is een gezonde school en daar zijn wij trots op.
Gezond ontbijt:

Ontbijten is goed voor de gezondheid. Kinderen kunnen zich beter concentreren op school als ze ontbeten hebben.

Het ontbijt geeft een kind weer energie na de nacht.

Op deze site kunt u voorbeelden vinden van een goed ontbijt: voedingscentrum

Gezond eten in de ochtendpauze:

Groente en fruit eten is lekker en gezond. En zien eten doet eten. Wij vragen de ouders hun kind groente of fruit mee te geven.

Alle leerlingen en leerkrachten eten groente of fruit in de ochtendpauze.

Mocht dit voor uw kind echt niet voldoende zijn, dan is het toegestaan om na het eten van groente of fruit nog 1 gezond belegde boterham met kaas of worst te eten.

De ochtendpauze is het moment voor een tussendoortje.

De kinderen hebben in principe genoeg aan 1 stuk fruit of groente.

Gezonde lunch:

De P.H. Schreuderschool werkt met een continurooster. Dit betekent dat de leerlingen lunchen op school.

Onze school gaat voor een gezonde lunch met volkoren of bruin brood met kaas of worst of ander gezond beleg. We vragen ouders om geen koek, snoep of chips in de broodtrommel te doen.

Gezond trakteren:

Jarig zijn is een feestje.

Wij vragen de ouders om de traktaties klein te houden of juist een klein cadeautje als traktatie mee te geven. Bijvoorbeeld: Groente en fruit in een leuk jasje.

Kleine porties van producten die niet te veel calorieën bevatten, zoals een rozijndoosje, een handje naturel popcorn, soepstengel, klein koekje of een minirolletje of zakje met kleine snoepjes of dropjes.

Vrolijke traktaties zijn te vinden op:

www.voedingscentrum.nl/trakteren

www.gezondtrakteren.nl

www.rotterdamlekkerfit.nl/trakteren

www.gezond-trakteren.nl

www.party-kids.nl/traktaties/gezonde-traktatie/

www.voedingscentrum.nl/trakteren

Gezond bewegen:

Wij stimuleren als school niet alleen een gezonde lunch maar ook gezond gedrag. Daar hoort ook genoeg bewegingsonderwijs voor de kinderen bij. Alle groepen krijgen twee keer per week gym van een gymleerkracht. De onderbouw en middenbouw groepen hebben ook éénmaal per week een judoles. Op woensdagmiddag kunnen kinderen uit de OB en MB groepen zich opgeven voor de sportclub die in de gymzaal plaats vindt. De kinderen uit de groepen BB kunnen zich opgeven voor lessen in de Haagse Sporttuin. In de middagpauze krijgen de kinderen begeleid buitenspel van vakdocenten. Als school doen we mee met sportieve activiteiten na schooltijd en met schooltoernooien.

EU- schoolfruit:

EU-Schoolfruit stimuleert kinderen samen fruit en groente te eten in de klas. De school ontvangt 20 weken gratis 3 stuks groente/fruit per leerling per week. Elke dag groente en fruit verbetert de gezondheid en leerprestaties!

Tijdens de 20 weken schoolfruit maakt de school gebruik van de EU-Schoolfruitlessen en het schoolfruit digibord.

Gezonde kinderen leren beter en daar willen wij een bijdrage aan leveren!