20 maart 2018

PBS certificaat.

Yesssss, we hebben de certificering gehaald.

We zijn superblij en trots.

Dit is het persbericht dat we naar diverse media hebben gestuurd.

PBS certificaat.

PERSBERICHT

P.H. Schreuderschool is de eerste gecertificeerde PBS-school in Zuid Holland

DEN HAAG, 19-3-2018 P.H. Schreuderschool uit Den Haag heeft vrijdag 16 maart 2018 officieel het predicaat “PBS-school” behaald. Het team, de ouders en de leerlingen zijn zeer trots op dit resultaat.

Op dinsdag 13 maart jl. is bij de P.H. Schreuderschool een Positive Behavior Support audit geweest.  PBS staat voor het stimuleren en aanleren van gewenst gedrag bij kinderen op school. Vier jaar geleden is met het team, de ouders en de leerlingen de eerste stap gezet richting een officiële PBS-school. De school heeft voor de PBS-aanpak gekozen, omdat een school voor speciaal basisonderwijs juist veel leerlingen heeft die extra ondersteuning nodig hebben bij hun sociaal emotionele ontwikkeling.

Het stimuleren van positief gewenst gedrag helpt deze leerlingen zich nog prettiger te voelen, met als resultaat betere leeropbrengsten en een groter gevoel van eigenwaarde. Tijdens de audit is er gesproken met leerlingen, teamleden, ouders, PBS-coördinator en directie. Er werden zeer kritische vragen gesteld en het toezicht houden tijdens het buitenspelen op de schoolpleinen werd geobserveerd. Daarnaast heeft de beoordelaar uiteraard in de klassen gekeken op welke wijze wij PBS toepassen. Het was zichtbaar dat de leerlingen positief benaderd en beloond werden voor het gewenste gedrag. De leerlingen konden tijdens de audit duidelijk aangeven hoe zij PBS ervaren en wat de succesfactor van PBS is in de school.

De P.H. Schreuderschool is een school voor speciaal basisonderwijs midden in de Schilderswijk in Den Haag. De school vindt een veilig sociaal klimaat zeer belangrijk,  zodat de leerlingen plezier ervaren in het leren en hun talenten kunnen ontwikkelen.