09 april 2018

Gedicht in het kader van de projectweken.

Eén van onze ouders kan heel mooie gedichten schrijven.

In het kader van de projectweken taal, rijm en rap heeft zij alvast een gedicht over de school geschreven.

Beste lezers,

Met deze brief wil ik u graag over de volgende onderwerpen informeren.

De PHSchreuder school zal in april de project weken gaan starten met als doel de leerlingen op een creatieve manier taal te leren.

Deze SBO is een gezonde school dat houdt in dat er verwacht wordt dat de leerlingen op school iedere dag fruit of groente eten en op feestdagen gezonde traktaties trakteren.

Hierdoor zullen de leerlingen geen extra vetten, kleurstoffen en suikers binnen krijgen waardoor ze een gezond gewicht bereiken en zich ook beter kunnen concentreren.

Er wordt gebruik gemaakt van een beloningsysteem, dit houdt in dat de leerlingen  PBS bandjes kunnen verdienen als ze goed presteren.

Dit is een positieve manier om goed gedrag te stimuleren.

Ook wordt er LKP  gegeven dat bestaat uit muziek,

Koken, sport en spel en techniek.

Hierbij wordt er niet alleen extra aandacht geschonken aan de vakken maar ook aan sociale vaardigheden ze leren ook hoe ze met elkaar om moeten gaan.

Doordat ze beter met elkaar leren te communiceren zullen de leerlingen met plezier naar deze vreedzame school toe gaan en dit zou ze ook helpen om in de toekomst sterker in hun schoenen te staan.

De leerkrachten en iedereen die op deze school werkzaam is zijn continu hard aan het werken en op studiedagen serieus aan het studeren.

Om de leerlingen te helpen goede resultaten te behalen en ze daartoe te motiveren.

Met vriendelijke groet,

Angela de Nijs